Forglom sűrűsége: max mp
Login
Felhasználónév:

Jelszó:

Emlékezz rám!



Elfelejtett jelszó?

Regisztrálj most!
Ismerkedés a gmax programmal
Ebben a cikkben elkezdjük a 3D modellezés ismertetését, ami nélkül a Trainz nem képzelhető el. Hála a játék fejlesztőinek, a mi kis virtuális vasútmodell gyűjteményünk nemcsak a Trainz lemezén található dolgokból állhat, hanem saját készítésű modelljeink gyűjteményéből is.
Ez azt jelenti, hogy egy bizonyos szoftver segítségével elkészíthetjük kedvenc virtuális mozdonyunkat, vagy virtuális épületeket tervezhetünk virtuális terepasztalunkhoz. Ígéretet kaptok arra is, hogy segítségünkkel elkészíthetitek első 3D modelleteket. De azért annyira ne vágjunk a közepébe! Én azt mondom, kezdjük a munkánkat kBagyula kockájával. Mielőtt azonban neki kezdünk e hatalmas munkának, egy kis ismertetőn keresztül barátkozzunk meg az előbb említett szoftverrel:


Mi is az a Gmax?
Az igazi játékosok bizonyára régóta vágynak arra, hogy kedvenc játékukat ne csak előre elkészített (többszöri játszás után kívülről ismert) pályákon játszhassák, ismert ellenségek ellen, hanem valami újat, speciálisat lássanak. Sokakban felmerült nyilván a vágy, hogy saját pályákat, küldetéseket, karaktereket, eszközöket hozzanak létre. Ezt a játékfejlesztők is tudják, így ha a játéknak nem terveznek folytatást hajlamosak a vásárlók számára a játék mellé egy pályaszerkesztőt mellékelni. Az ilyen pályaszerkesztők, kiegészítő készítők hátránya azonban, hogy minden játék más-más elven épül fel, saját architektúrát követ. Ezen szerkesztők elsajátítása nem mindig egyértelmű, hiszen alapesetben nem a végfelhasználóknak készül, nem elsődleges szempont az átláthatóság és az egyértelműség, annál inkább a hatékonyság.
Eljött hát az idő, hogy egy szoftver összefogja és általánosítsa a játékfejlesztői kedvel megáldott szenvedélyes játékosokat. Az alapötlet az, hogy egy szoftver fejlesztői környezetet biztosít a játékkészítőknek, mely környezet (egy korlátozottabb verziója) lehetőséget nyújt a játékosok számára, hogy utólagosan megváltoztassák az egyes helyszíneket, azaz a fejlesztői környezetet szabadon használják.


A gmaxT a Discreet licensz alapú játékfejlesztői környezete, amely széleskörű együttműködést kínál a világ legnépszerűbb 3d modellező, animáció készítő és rendering szoftverével a 3ds maxT szoftverrel.
A játékfejlesztők új életre kelthetik a fejlesztésüket az úgynevezett gmax "game packsT" létrehozásával és közreadásával, amely lehetőséget nyújt a játékosoknak, hogy létrehozzanak, módosítsanak vagy átalakítsanak egyedi játéktartalmat online környezetben. A gmax továbbfejleszti a meglévő 3ds max képességeket a játék engine munkafolyamat számára, lehetővé téve a készítőnek és tervezőnek, hogy újra felhasználják a belső 3ds max alapú, egyedi fejlesztői eszközöket, értékes elemekkel bővítve a teljes játékélményt. A gmax szoftver küldetése, hogy ne a fejlesztő, hanem a vásárlók vagy a kiadók határozzák meg, hogy mely szoftveren (3ds max) történjen a játék fejlesztése.

A gmaxT egy szabadon letölthető animációs 3d tartalom készítő környezet a végfelhasználók számára.

Számos hatékony eszközt tartalmaz, WYSIWYG valós tartalom megjelenítő nézetablakok, poligon és patch szerkesztő eszközök, minta, fényforrás és kulcskép animációs eszközök. A játék elemeként a game packs betölthető a gmax környezetbe, ahol a játékosok saját egyedi elemekkel bővíthetik, szerkeszthetik a játék részeit. A gmax eszközpalettája nagyban megegyezik a professzionális 3ds max szoftverével.


A gmax devT alkalmazás (licensz) megrendelhető a Turbo Squid-en. A gmax dev hasonló a gmax-hez, kibővítve max fájlkezelés támogatásával és SDK modullal. A gmax dev leszerződött fejlesztők építhetnek, tesztelhetnek, használhatnak és lehetőség szerint közzétehetnek game pack modulokat. A game packT olyan gmax plug-in modulok, maxscript elemek és beállítások gyűjteménye, amely az adott játéknak megfelelően kapcsolatot teremt a gmax szoftverrel. A game pack rákerülhet a játék cd-re vagy a kiadó weboldalán is közzétehető. A gmaxT külső kinézete, kezelhetősége megegyezik a 3ds max-ével, természetesen nem tartalmazza annak minden lehetőségét, csak a játék készítések során használatos elemeket.
Az Internet hozzáféréssel rendelkezők a letölthetik a Gmax-ot a hivatalos webhelyéről, de ahhoz, hogy a Trainz exporter plugint is elérd, az Auran oldaláról még le kell letölteni egy Trainz Game Pack-et is.

A hely ahonnan letölthetitek:
gmax
game pack

Nyomtatható verzió Konvertálás PDF-be Ajánlat email-ként
Következő oldal