Forglom sűrűsége: max mp
Login
Felhasználónév:

Jelszó:

Emlékezz rám!



Elfelejtett jelszó?

Regisztrálj most!
Bumutatkozás
Csapatunk 2002. év elején alakult azzal a céllal, hogy a Trainz alá elkészítsük a magyar vasúti járműpark nagy részét, lemodellezzük a jellegzetes magyar vasúti objektumokat, tehát magyar fílinget hozzunk a játék teljesen idegen környezetébe.
A csapat egy fővel indult, valamikor 2002 márciusában, mikor elkezdtem megalkotni a Budapest-Székesfehérvár pályát, Trainz 1.0 alá. Elsőként megpróbáltam személyesen bejárni az elkészítendő területet, de hamar ráébredtem, hogy egy ekkora pálya elkészítése nem egy ember energiáját emészti fel. Ezután azon voltam, hogy pár emberrel egy kis csapatot alkossunk, akik érdemben mozdítanák előre a magyar minőségi munkák kiadását. Ezután jelentkezett Bakter, aki felajánlotta, hogy segítségemre tudna lenni, mivel őt is megfertőzte a vasút füstje. A segítség természetesen jól jött, mert szakmailag is hozzá tudott szólni a dolgokhoz, révén, hogy bakter volt.

Ezután kezdett kevésnek bizonyulni a kommunikációs lehetőség, és valami többet szerettem volna elérni. Azt, hogy egy saját lapunk legyen, ahova a mi dolgainkat fogjuk feltölteni, megjelentetni, és Meg Rayennel egy szobában állhassak. Ez utóbbi nem jött össze, hanem helyette ekkor jött a képbe kBagyula, aki igen aktívan volt jelen az akkor használt fórumon. Az érdeklődése és tudásszomja hasonló volt mint az enyém, tehát szinte adta magát, hogy csináljunk együtt a Trainz-hez dolgokat. Így hármasban vágtunk tehát bele a weblap beindításába, ami kb. fél évvel az első szárnycsapásaim után, végleg beleírta magát a történelembe, mert július 1.-én létrejött és beindult a H0 TTrainz csapat örökké tartó működése (nem a weblapé). Akkor még nem tudtuk, hogy jó pár évre elkötelezzük magunkat a játék iránt, és időt nem kímélve fogjuk magunkat (és másokat) rémiszteni a modelljeinkkel.

2002 végén az UTC megjelenése volt a csapat számára egy újabb mérföldkő. Ebben az időszakban bővült ki a csapatlétszám 8 főre. Új versenyzőként lépett a színre Steveeeee és Bazsimc a kisvasúti részleggel, valamint csatlakozott Guriga, mint szakértő. A hivatalos tagfelvétel 2003 februárjában volt Bugacon, amikor is látogatást tettünk az éppen a hó fogságából kiszabadított kisvasút első próbaútján.

2003 tavaszán a Füstiben rendezett csapattalálkozón immár majdnem teljes létszámmal voltunk jelen. Utolsó tagunk DEL volt, aki csatlakozott a csapathoz, mint pályaépítési szakértő. Az ő beavató ünnepségét 2003 augusztusában, az első KTT-n tartottuk meg. Ettől az időponttól csapatunk elérte a ma is érvényes taglétszámot. Új tagok felvételét egyenlőre nem terveztük, azonban a KTT táborokban megjelent rajongókat sem akartuk kizárni magunk közül, ezért úgy döntöttünk, hogy létrehozunk egy csapathoz közelálló részleget, akik részt vesznek a fejlesztési munkálatokban, mint bétatesztelők és kísérleti alanyok. Ebbe a csoportba az igen aktív tagok kerülhettek be, ők lettek a V.I.P. részleg.

Weblapunkat 2002-ben indítottuk útjára, azzal a küldetéssel, hogy közkinccsé tegyük az általunk legyártott magyar vasúti modelleket a Trainz hazai és külföldi rajongói számára. Weblapunk az idők folyamán túlnőtte önmagát, a felhasználók kezdtek ráérezni a vonatozás ízére, a szerverünk egyre nagyobb forgalmat bonyolított. Kisebb-nagyobb leállásokkal, de üzemelt a H0 TTrainz weblapja. 2004 végén azonban egy merevlemez meghibásodás miatt a szerverünk leállt, így kénytelenek voltunk egy nagyobb frissítést véghezvinni az oldalunkon. 2005 január 25-én újra indítottuk weblapunkat, immár új dizájnnal és tartalommal.

Kapcsolatunk a játék kiadójával, a Auran céggel, nagyon jónak mondható. Nekik köszönhetjük, hogy sikerült hazánkban forintért megvásárolhatóvá tenni a TRS2004-et, amely eddig csak az Auran-tól volt rendelhető itthonról. Az értékesítésben az oroszlán szerepet Kala és az Ariex Bt. vállalta magára. Kalának külön köszönettel tartozunk ezért a nemes gesztusért!

Az Auran kiadó lehetővé tette számunkra, hogy fejlesztéseinket az általunk választott KUID-dal adjuk ki a övőben. Így csapatunk minden fejlesztése a 9999-es számmal kezdődik, ebből könnyen látható, hogy ez H0 TTrainz munka. Az új KUID-ra az átállás nem zökkenőmentes, de folyamatosan frissítjük az eddigi modelljeinket.

A régi lapunkat az indulástól kezdve több mint 2 millió egyedi látogató látta, és közel 1.500.000-szor töltöttek le tőlünk a futás ideje alatt... a legmagasabb napi látogatottság 2004 júniusában volt, amikor egy nap alatt 21359 látogatónk volt! Reméljük, az új oldalunk is ilyen népszerű lesz...

Ezúton szeretnénk köszönetet mondani azoknak az embereknek, akik szabadidejüket feláldozva azon voltak, hogy weblapunk újra beindulhasson, és a Trainz igéjét tovább hirdethessük!

Köszönjük MackóSajt-nak, Házi Péternek, a SunWeb-nek, a weblap üzemeltetéséhez adott segítségét!
Köszönjük Kala-nak a program megvásárlásához szükséges feltételek megteremtését!
Köszönjük Sura-nak, Kala-nak a rengeteg fordítást, amely lehetővé tette a kétnyelvű lap beindítását!

Végszónak annyit szeretnék mondani, hogy természetesen a Budapest-Székesfehérvár layout azóta sem készült el, de amit vele kaptunk, azt örökre megőrizzük.

Köszönöm a csapattagoknak az elmúlt éveket, és a sok tapasztalatot, amit átadtak nekem!

Nortsen


H0 TTrainz Csapat


Nortsen
Szellemi atyánk, a H0 TTrainz Csapat alapítója

Én lennék az, akinek a legkevésbé sincs fogalma a magyar vasútról. Mindent, amit tudok, a csapattagoktól kaptam. De, hogy kiegészítsük egymást, sok dologról nekik sincs fogalmuk, így jól elvagyunk együtt. A Trainzhez akkor kerültem első ízben, amikor 15 éve megkaptam életem első számítógépét, egy Commodore 64-et. Gyakorlatilag azóta vágyom egy olyan programra, mint a Trainz, vagy inkább még többre. Gyerekkoromban szerettem teleszemetelni a szobámat a TT-s vasútmodelljeimmel, és a legjobb emlékem a vasúttal az, amikor földhöz vágtam életem első Nohabját, mert az "megint nem úgy ment, mint ahogy kifizettem". Akkor még nem tudtam, hogy mit kell becsülni. Céljaim közé tartozik, hogy olyan szimulátort alkossak, amit magam sem hiszek majd el.

AURAN User ID: 48268


Bakter
alapító tag, vasútüzemi szakember

Nortsen-nel a kezdetektől együtt Trainzeltünk, csatlakoztam hozzá, hogy megalkossuk álmaink vasúti pályáját, és magyar vasúti modellekkel gyarapítsuk a játékot. Csapatunk elnevezése tőlem származik. Mivel vannak vasúti tapasztalataim, ezért megpróbáltam a fejlesztési munkálatokat is kordában tartani, hogy ne rugaszkodjunk el nagyon a valóságtól. A csapatnak főleg szakmai tanácsokat adok, a modellezésre elfoglaltságom miatt nincs lehetőségem. Ezt az élvezetet meghagyom a többieknek....






kBagyula
modellező guru

2001 novemberében egy LANpartyn találkoztam először a Trainz 1.0 DEMO verziójával. Rögtön beleszerettem, és kutatni kezdtem a neten utána. 2002 márciusában meg is lett a játék, melyet az akkor még fizetős kiegészítője a Paint Shed követett. Közben az Index.hu Trainz fórumán összehaverkodtam Nortsennel és Bakterrel, valamint Aliennel, akikkel közösen elkészült a H0 TTrainz első weboldala ami 2002 május 31-től működött.

AURAN User ID: 59755




Steve
modellező, designer

Egy fórumon véletlenül találkoztam kBagyula-val és Norsten-nel. Pár hét múlva már én is részt vettem egy közös találkozón, nem sokkal a Trainz.hu indulása előtt. A lap létrejötte után pedig nagy lendülettel kezdtem a magyar kiegészítők gyártásába. Elsősorban biztosítóberendezések, jelzők, vasútüzemi berendezések és teherkocsik fejlesztésében működöm közre. És mivel viszonylag nagymennyiségű szakirodalommal rendelkezem, szaktanácsadásra is szívesen vállalkozom.

AURAN User ID: 81772




Sasati
modellező guru, Oscar-díjas textúra készítő

Valamikor 2001-2002 táján kBagyulánál kopogtattam néhány, még akkor a legelső M62-es textúrájával. Küldtem neki egyszerre 4 darabot. Néhány nap múlva megkaptam válaszát és egyúttal invitálását a H0 TTrainz Csapatba. Én már akkor is ügyesen forgattam az ecsetet a rajzolóprogramokban. Innen jött a felkérés, hogy nem e állnék be textúra készítőnek. Természetesen igent mondtam, és rögtön bekapcsolódtam néhány fejlesztésbe. Az első munkáimat az M61 átfestéseivel kezdtem. Később én is elkezdtem tanulni a modellezgetést, majd ezután általában hárman, kBagyulával és Gurigával szorosan együttműködve elkezdtük a modellek gyártását. Mindenféle modellel próbálkoztam már az épülettől a mozdonyig.

AURAN User ID: 53140


DEL
műtárgy és pályaépítő, vasútműszaki szakértő

Véletlenül találkoztam a Trainz demo verziójával 2003 közepén, majd minden követ megmozgattam, hogy a virtuális vasútmodellezést teljesen megismerhessem, mert ebben valamennyi egyéb hobbym is - fényképezés, számítástechnika - nagy szerephez jut. A H0 TTrainz csapat segítségével elsajátítottam az elemi ismereteket, majd a csapat, feltehetően az élénk érdeklődésem, valamint a szakmai tapasztalataim alapján, 2003-ban meghívott tagjai közé. Ezt nagy örömmel fogadtam annak reményében, hogy a hivatásom gyakorlása során szerzett tapasztalataimmal a közös munkának hasznos részese lehetek.

AURAN User ID: 92912



Bazsimc
szűkszavú kisvasút rajongó, modellező, leendő programozó

Mindig is vonzottak a vasútszimulátorok. A Trainz 1.0 megjelenését követően egy szimulátorok utáni webes keresgélésem eredményeképpen
találtam rá a www.trainz.hu -ra. Írogattam a fórumba. A körülöttem lévő emberkéket is igyekeztem fertőzni több-kevesebb sikerrel.
Folyamatosan fejlesztgettünk Steveeeeee-vel épületeket, kisvasúti kocsikat, mozdonyokat, kisebb épületeket, kiegészítőket stb.
A csapat tagjaival egy téli, kecskeméti találkozón ismerkedtem meg személyesen és azóta nem szabadulok tőlük. :)

AURAN User ID: 50375


Steveeeeee
modellező, kisvasút rajongó, táborszervező, a KREATÍV TARINZ TÁBOR szellemi atyja!

Én is a kezdetektől figyeltem a Trainz alakulását, a játék megjelenésétől kezdtem el trainzezni az akkor még trainz 1.1- gyel. Bazsimc barátom mutatta meg először a programot, és egyből beleszerettem (ez a játék grafikájának, egyszerűségének és a szabadságának köszönhető) Az első nagyszabású modellt az M41-et én is türelmetlenül vártam. Ezután kezdett el érdekelni a modellezés. Bazsimc barátommal hiányoltuk a kisvasúti modelleket, ami a nemzetközi virtuális világban sem volt nagy számban jelen (mára ez azért megváltozott). Első munkánkon még csak figyeltem Bazsimc tevékenykedését, ezután elkészítettem saját modellemet, a Jah teherkocsit. Az akkori csapattagok felfigyeltek buzgóságunkra és egy közös kecskeméti kisvasúti találkozás alkalma után csatlakoztunk a H0 TTRAINZ TEAM-hez. Örülök, hogy meghívtak csapattagnak, igyekszek megfelelni az elvárásoknak.

AURAN User ID: 50375


Guriga
modellező, weblap szerkesztő és vasúti szakértő

Már a kezdetektől figyeltem a Trainz alakulását, azonban csak az UTC kiadása után kezdtem érdemben foglalkozni a programmal. Kivártam, hogy legyenek magyar modellek, majd amikor láttam, hogy milyen profin vannak ezek elkészítve, vettem fel a kapcsolatot Nortsen-nel és a csapattal. 2003 februárjában, a bugaci kisvonatozáskor kaptam meghívást a csapatba, remélem munkásságommal nem gátoltam nagyon a Team-et :).

AURAN User ID: 32246
(az általam látott legkisebb magyar KUID, amely aktív felhasználót takar)



Nyomtatható verzió Konvertálás PDF-be Ajánlat email-ként